Politika Forum  

Politika Home Home Forums Start Page Forums Frequently Asked Questions FAQ Member List Ledenlijst Calendar Kalender
Ga Terug   Politika Forum > Algemeen > Cultuur
Join Politika Forum Registreer Search Zoeken Berichten van vandaag Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 09-03-2010, 13:37   #181
fluppe
flupiler

fluppe's Avatar

Leeftijd: 22
  Stuur een bericht via MSN naar fluppe
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door rockwerchter.be
ARCADE FIRE komt naar Rock Werchter op zondag 4 juli. En dat is bijzonder mooi nieuws. Te meer omdat Arcade Fire slechts op enkele festivals present zal geven deze zomer. En des te meer omdat de groep zelf Rock Werchter met stip aan dat selecte lijstje uitverkoren festivals heeft toegevoegd. Dit is een concert waar naar uitgekeken zal worden. Een moment van intense bekoring kondigt zich aan.
Als het op de Werchtersite staat, zal het wel zo zijn Prachtig, kan ik hen eindelijk eens live aan het werk zien.
Oud 09-03-2010, 16:00   #182
Eikebah
Words have two meanings.

Eikebah's Avatar

Leeftijd: 21
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door fluppe Bekijk Bericht
Arcade Fire
This made my week.

Echt, ik zaag er al meer dan een jaar achter!
Oud 29-05-2010, 17:02   #183
fluppe
flupiler

fluppe's Avatar

Standaard

En een eerste afzegging:

Citaat:
Wolfmother niet op Rock Werchter

Wolfmother zal dit jaar helaas niet op Rock Werchter te zien zijn. De band zegde onlangs Pinkpop af en het volgende is nu te lezen op de site van Arras Festival.

We are sorry to announce that Wolfmother have been forced to cancel its full european tour for June and July. Due to medical reasons, Andrew Stockdale, Wolfmother’s lead singer is unable to fly. So the band won't be able to play in Arras on July 3rd.

Rock Werchter zelf heeft nog niet gereageerd maar zal dit wellicht zo snel mogelijk doen. Wie Wolfmother zal vervangen is nog onduidelijk.
Oud 30-05-2010, 09:41   #184
Negruj
Pilsvogel

Negruj's Avatar

Leeftijd: 27
  Stuur een bericht via MSN naar Negruj Send a message via Skype™ to Negruj
Standaard

Persoonlijk vind ik dat niet erg. Hopelijk kunnen ze een leukere band strikken
Negruj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-06-2010, 18:58   #185
doctor Gonzo
spoony bard

doctor Gonzo's Avatar

Leeftijd: 29
  Stuur een bericht via MSN naar doctor Gonzo
Standaard

Die affiche van Werchter Classic, dat is toch een uit de hand gelopen weddenschap die de Schuer in een zatte bui is aangegaan met Chokri, niet?
when I have crost the bar.
doctor Gonzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-06-2010, 08:39   #186
Ine Benzine
the audience is listening

Ine Benzine's Avatar

Leeftijd: 28
Standaard

ik vraag me af wat er nog classic aan is? is daar één groep of zanger bij die voor 2000 al bekend was? (ja, arid, ja, die hadden een hit in 1999)
Oud 11-06-2010, 12:55   #187
William Lawson
On the Rocks

William Lawson's Avatar

Standaard

en op een maandag ? is dat een vakantiedag waar ik geen weet van heb ?
Oud 05-07-2010, 23:31   #188
fluppe
flupiler

fluppe's Avatar

Standaard

Mjin Rock Werchter 2010:

Muse (uitstekende combinatie van visuele show en muzikale pracht, wat een onwaarschijnlijk briljante band)

Phoenix (nogal vroeg op de namiddag, maar toch aardige sfeer en goede muziek: heel die laatste CD is ook echt goed, en ze wisten 'm live nog aardig over te brengen ook, zeker de hits)
The Gaslight Anthem (live ontzettend veel progressie gemaakt: speelden met veel overgave en brachten een hoop sfeer in de Marquee (verbazingwekkend dat ik niet de enige was die letter per letter meebrulde ). Een geweldig repertoire aan songs helpt natuurlijk ook)
Delphic (al vierde keer dat ik hen zag, en opnieuw heel stevig, dat "Acolyte" blijft echt een knappe CD en live doen ze er nog 'n schepje bovenop door voor perfecte overgangen tussen de songs te zorgen)
Empire Of The Sun (een van de meest hilarische shows die ik ooit gezien moet hebben: zo fout en zo kitsch, maar tegelijkertijd zo geniaal. En muzikaal nog enkele leuke staaltjes electropop)
Vampire Weekend (minder sfeer dan vorige keren dat ik hen zag, maar toch goede nummers, met veel enthousiasme gebracht)
Arcade Fire (niet het CD-geluid benaderd, maar ze klonken toch goed en hun energie werkt aanstekelijk. Vooral de "hits" Rebellion en afsluiter "Wake Up" waren geniaal. Erg benieuwd naar de nieuwe CD, hopelijk daarna een zaal show. Het blijft toch één van de mooiste bands van het moment)

***1/2
Midlake (die laatste CD is echt super, ook hier klonken ze goed, zachte folk met scherpe gitaaruithalen)
The Temper Trap (vooral dan voor Sweet Disposition, de rest was toch iets wisselvalliger. Publiek leek ook énkel dat nummer te kennen)
Yeasayer (kende hen nog niet goed, nu toch veel naar "Odd Blood" aan't luisteren... leuke, catchy, psychedelische rock; met "Ambling Alp" (hier ook afsluiter) als hét hoogtepunt)
Porcupine Tree (ontzettend stevig, ging op de duur wel wat vervelen maar toch blij dat 'k erbij was)
The Black Keys (hadden wel wat beter geweest op een later uur + in de Marquee, toch knappe bluesrock)

De Jeugd van Tegenwoordig (ongetwijfeld beter in de Marquee)
Green Day (een ster erbij zonder de ontzettend grote hoeveelheid show, die op de duur nogal irritant werd.. Jammer dat ze zich zo profileren als een punkband voor 14-jarigen, ze zijn veel meer waard)
Them Crooked Vultures (geef mij toch maar de aparte bands, beschikken over véél betere songs dan dit, waar het me eerder op een potje "kijk eens hoe goed ik kan gitaarspelen/drummen" leek.. Dat is ook wel zo, maar ik miste drive in de liedjes)

**1/2
Stereophonics (nogal ongeïnspireerd, leken er tegen hun goesting te staan.. Precies toch beetje passé aan het worden)

**
The Ting Tings (tijd voor iets nieuws jongens...)

*1/2
Thirty Seconds To Mars (nekschot voor Jared Leto aub, tenzij hij zich vanaf nu gewoon beperkt tot acteren)

Al bij al zeker niet dé topeditie, iets teveel onnozele namen en te weinig nieuw talent. Ik vermoed dat PP op dat gebied wel wat beter zal doen. Me ook nog meer dan anders gestoord aan het debiele publiek op de weide, wat een randmongolen lopen daar toch rond zeg...

Laatst aangepast door fluppe : 05-07-2010 om 23:34.
fluppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-07-2010, 08:48   #189
Negruj
Pilsvogel

Negruj's Avatar

Standaard

Het grotmongolen gehalte was schrijnend dit jaar en er loopt daar tegenwoordig dubbel zoveel volk rond als de weide aankan. Dringend wat minder kaarten verkopen, schuur! Dat er daar geen doden vallen blijft toch straf.

Maar Fluppe, ik zou 2 correcties willen aanbrengen:

30 seconds to mars (en hopelijk nooit terug) : MIN 4ster en half
Editors: 5 sterren.

Daarnaast ook nog een vermelding voor The van jets bij de 2 sterren. Rammstein bij de één sterren. Vitalic bij de 3 sterren en de jeugd van tegenwoordig als leuke opener.
Oud 06-07-2010, 09:30   #190
Eikebah
Words have two meanings.

Eikebah's Avatar

Leeftijd: 21
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Negruj Bekijk Bericht
Het grotmongolen gehalte was schrijnend dit jaar en er loopt daar tegenwoordig dubbel zoveel volk rond als de weide aankan. Dringend wat minder kaarten verkopen, schuur! Dat er daar geen doden vallen blijft toch straf.

Maar Fluppe, ik zou 2 correcties willen aanbrengen:

30 seconds to mars (en hopelijk nooit terug) : MIN 4ster en half
Editors: 5 sterren.

Daarnaast ook nog een vermelding voor The van jets bij de 2 sterren. Rammstein bij de één sterren. Vitalic bij de 3 sterren en de jeugd van tegenwoordig als leuke opener.
Zaterdag liep er zoveel volk rond dat ik mezelf begon af te vragen of ze NOG meer kaarten verkocht hadden dan de voorbije jaren. Soms dacht ik trouwens ook dat 50% van alle bezoekers op de wei Nederlands waren (geen probleem mee though, het was me nog nooit zo hard opgevallen).

Anyway, ik was enorm teleurgesteld in deze editie. Het aantal echt goede optredens dat ik gezien heb, is toch op één hand te tellen (oké, ik ben zaterdag wel naar de proclamatie geweest en heb daardoor blijkbaar wel enkele parels gemist). Maar bon, ik heb Arcade Fire eens gezien mét geluid dus ik ben sowieso gelukkig. Komaan zaalshows!
Oud 06-07-2010, 09:49   #191
heideroos
Werkmens

heideroos's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Eikebah Bekijk Bericht
Maar bon, ik heb Arcade Fire eens gezien mét geluid dus ik ben sowieso gelukkig. Komaan zaalshows!
Haha, idem!
heideroos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-07-2010, 09:59   #192
moosy
spammer

Leeftijd: 25
Standaard

Citaat:
het klinkt een beetje als pukkelpop op die manier, en die laatste dag waarbij er achterlijke mensen met volle blikjes naar de andere kant van de camping gooien ... ?
moosy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-07-2010, 10:28   #193
SkwidZ
Wee-King Fan

SkwidZ's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar SkwidZ
Standaard

Ik had mij donderdag laten overhalen omdat ik absoluut XX, en heel erg graag Bloody Beetroots wou zien.

Eerste 15 minuten XX gemist wegens niet op tijd kunnen vertrekken op het werk en een stukje file. 2 pinten over mij gehad terwijl ik naar de marquee aan't wandelen was. blah.
Eindelijk aan de marquee komen en eigenlijk Phoenix beter horen dan XX. blah.
De XX vs Phoenix megamix. Ik ben geen fan.

Dan niemand die met mij naar Bloody Beetroots wou gaan want die waren samen met Muse. En iedereen wou Muse zien. En ik haat Muse. Blah!
Na een uur kon ik de theatraalheid echt niet meer aan wegens barstende koppijn. Naar de EHBO voor een dafalgan.
"hebt ge iets gedronken?"
"neenee, niets"
"jamaar, ge hebt toch al iets gedronken vandaag?"
"ja, twee red bulls"
"ah dan kan ik u geen pijnstiller geven want dat is alcohol"

unk? dan maar koppijn.

Anyway. Crookers waren nog wel een feestje. Frontstage, which was ook wel nice!!!

Eén avondje Werchter en ik denk dat ze mij de komende jaren weer niet meer kunnen overtuigen om een voet op die weide te zetten.

Ik volg Jurgen ook:
Citaat:
Oud 06-07-2010, 11:16   #194
Negruj
Pilsvogel

Negruj's Avatar

Standaard

Op de tweede avond is er een of andere retard langs camping A1 gepasseerd. Op het moment dat de optredens gedaan zijn loopt er een 30000 man richting ACampings. Op dat moment wordt er door iemand zo'n Flare afgeschoten met een alarmpistool. Die toorts vliegt een 50 meter hoog en komt razendsnel terug naar beneden en slaat zo een 40 meter verder in.

Tent in de fik, lichte paniek, mensen met water er naartoe om te blussen. Gelukkig lag er niemand in de tent of zat er iemand die het gewoon niet zag aankomen.

Resultaat van de inslag: afgebrande tent, kraterke van 50 cm breed en 10 diep en alles errond verschroeid. Krijg dat op u en ze kunnen u in een kist naar huisbrengen.

Wat bezielde die mens om dat af te schieten naast 1000 tenten.
Oud 06-07-2010, 12:17   #195
33S

33S's Avatar

Leeftijd: 25
Standaard

Hij heeft hopelijk daarna serieus wat batsen gekregen?
33S is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-07-2010, 12:44   #196
Negruj
Pilsvogel

Negruj's Avatar

Standaard

Ik denk dat ze zelfs in de verste verte geen idee hebben wie het was tussen die massa op de straat
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels